mandag den 21. april 2014

Første dag i preschool

I morges afleverede vi Oscar i preschool for første gang. Afleveringen gik rigtig fint. Læreren, Ms Lea (eller Mister Lærer som Oscar kalder hende - når hun altså ikke hedder "hende der den søde"), tog pænt imod os, og jeg kunne gå uden problemer, da de skulle til at begynde. Men resten af dagen gik jeg rundt med ondt i maven og ventede på, at han skulle hentes. Jeg var så bange for at det ville være for overvældende for ham, når han ikke taler sproget, eller at det bare ikke ville leve op til hans kæmpestore forventninger. Han har glædet sig i ugevis til at starte!

Så kl. 16.00 stod jeg klar foran skolen, meget spændt på at høre, hvordan det var gået. Ms Lea kom ud med ham (fordi Konrad ikke må komme med ind med skoldkopper), og han så bare slet ikke glad ud. Han mumlede et eller andet som jeg først ikke hørte. Ms Lea så noget bekymret ud og spurgte, hvad han sagde. Lettelsen var virkelig stor, da det viste sig, at det var fordi han var utilfreds med at han skulle hjem! Han ville bare gerne være blevet hele dagen.

Da jeg spurgte, hvad de havde lavet, svarede han, at de havde sunget nogle underlige sange, og så havde de været ude og lege, og så havde de spist madpakker. Og det var det :-) Og drengen i den blå bluse med de hvide ord på var sød, så ham vil han gerne tilbage og lege med. Han vil i det hele taget gerne tilbage. Og han synes det er "SEJT!" at han må komme derhen hver dag. Så kan moderen måske snart lære ikke at bekymre sig sådan. Det med sproget har vist ikke engang været noget problem. De havde glemt at få at vide, hvad "tisse" hed på dansk, men det var gået fint alligevel. Og som Oscar sagde, så kunne de andre børn sig "yes" og "no" og "thank you" og en hel masse andre ord på engelsk.

Dagen derhjemme med Konrad er også gået godt. Han er ikke længere så mærket af skoldkopperne. Det har ellers været noget af en omgang, meget værre end da Oscar havde det. Nu glæder jeg mig bare til det er ovre (eller bare til det ikke længere smitter), så vi kan komme lidt ud blandt andre mennesker igen.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare dejligt at han har haft en god skolestart! :-) og fedt at følge med i alle jeres oplevelser!:-D rigtig god bedring til Konrad! Herhjemme har alle (jo) også skoldkopper, håber bare det snart bider på Asta og Aksel, så vi kan få det overstået:-/ knus Marianne

    SvarSlet
  2. Tak. Dejligt at du vil følge med. Jeg er virkelig også glad for at skoldkopper er overstået nu. Og det betyder bare så meget, at hans første dag var god. Knus

    SvarSlet