torsdag den 2. oktober 2014

Vi laver pool i kælderen

Ufrivilligt, og med vand fra toilettet. Da jeg kom hjem med drengene efter at have hentet Oscar i preschool, var det til lyden af vand, der plaskede i kælderen. Det viste sig at være fra toilettet ovenpå, som havde bestemt sig for at løbe over. Hvorfor vides ikke helt, men skiftet bliver det i hvert fald! Der var vand overalt på badeværelset ovenpå, og langt ud på gulvtæppet i soveværelset. I kælderen var det endnu værre. Vandet var løbet ned igennem ventilationssystemet (der er intet afløb i badeværelsesgulvet, men til gengæld en stor ventilationsrist) og var plasket ud over tørretumbler, vaskemaskine og gulv. Der var vel 1-2 cm. vand overalt i det hjørne, hvor vaskemaskinen og tørretumbleren står. Og fik jeg sagt, at der også er gulvtæppe i kælderen? Jeg fik sat en spand under der, hvor vandet kom igennem loftet, og så fik jeg ellers smidt samtlige vores håndklæder ud på gulvene. Og lige lidt hjalp det - man soppede i vand, selv efter at jeg var løbet tør for håndklæder. Super!

Vi fik fat i vores udlejer, som kom så hurtigt, han kunne. Vores nabo kom også forbi med tørre håndklæder. Vores udlejer tog det heldigvis pænt, og har nu sat håndværkere og forsikringsfolk på sagen. De kommer i morgen tidlig og ser på skaderne. Vores nabo fortalte, at hun engang havde været ude for det samme. Det var bare ikke pga. toilettet, men fordi de havde haft gæster fra Japan, der havde været i bad, og havde forvekslet ventilationskanalen i gulvet med et afløb :-) Hun mente, at det vil tage en uges tid at få det hele fixet, og jeg håber rigtig meget, at hun har ret. Men nu må vi se, hvad de siger i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar