lørdag den 18. oktober 2014

Alene "hjemme"

Vi fik forlænget vores hotelophold med en uge, så vi er her stadig. Jeg var forbi huset i går, og så vidt jeg kunne se, var der intet sket, siden de blev færdige med tørringen fredag i sidste uge. Det er vist noget med at forsikringen skal godkende håndværkernes pris, og det ville de ikke lige umiddelbart gøre. Jeg håber bare, de snart kommer videre, for det er ualmindeligt trist at gå rundt i det ufærdige hus og tænke på det liv, vi skulle have levet der de seneste (og kommende) uger. Børnene var med, og de kastede sig over deres værelser og legetøj, så jeg tror også de savner deres hjem.

Og så er Simon taget af sted til Danmark i dag. Han skal holde nogle oplæg i Vedbæk mandag og tirsdag, og rejser hjem igen onsdag. Han ville gerne være blevet længere, når nu han skal helt derover, men lige nu går det bare ikke. Så han når desværre næsten ikke at se nogen mennesker derovre.

Vi savner ham allerede herhjemme, selvom han næsten lige er taget af sted. Og det bliver bestemt ikke bedre af, at Konrad nu er blevet syg. Han har det virkelig skidt, den lille stakkel, og det er heller ikke spor sjovt for Oscar at skulle passe sig selv en hel dag her i vores lille hotellejlighed. Han keder sig forståeligt nok helt vildt.

Det er i situationer som denne, at jeg ville ønske, at vi havde lidt mere netværk. I Alsønderup kunne jeg sikkert have fundet en legeaftale til ham, hvis vi da ikke allerede var taget på bedsteforældrebesøg i Jylland ved tanken om at skulle undvære både hus og Simon i en uge. Herovre skal jeg klare det hele selv. Vi er selvfølgelig begyndt at få nye venner, men der er endnu ingen, jeg kan lide at bede om hjælp. Jeg synes, det er slemt nok, at vi nu får King passet på tredje uge hos en af Simons kolleger (eller rettere hendes mand, for hun er også på vej til Danmark lige nu). Det er så sødt af dem, at de vil gøre det, men det føles helt forkert at bede om så meget.

Nå, men nu håber jeg bare, at Konrad snart får det bedre. Jeg havde planlagt alle mulige sjove ting i weekenden, for at tiden ikke skulle føles så lang (legeplads, zoo, build-a-bear, chokoladefabrik), men hvis han ikke har det bedre i morgen, så kommer vi i hvert fald ingen steder. Han vil bare hænge på mig og sove hele tiden. Her er et billede, hvor han lige kortvarigt hang på Simon, inden han tog af sted i dag:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar