fredag den 3. oktober 2014

Og det blev slemt...

De (håndværkere? forsikringsfolk?) har nu været her og vurderet vandskaden fra i går, og er så småt gået i gang med arbejdet. Og det er slemt! Vægge skal rives ned, gulve hives op og badeværelser flås ud. De ramte rum er soveværelse, kælderrum, begge badeværelser ovenpå (og måske det nedenunder?), og så mit fine pantry, som jeg lige havde fået ordnet så fint. Best case er, at det tager 7-10 dage at få fugten ud, men det ved de først rigtigt, når de begynder at fjerne vægge og gulve. Og så går jeg ud fra, at genopbygningen først kommer derefter. Sikke et rod!

Det bliver åbenbart ikke sjovt at være her, imens arbejdet står på, for det skulle være noget med store, larmende maskiner, der gør det hele meget tørt og meget varmt. Simon vil finde ud af, om vores forsikring dækker, at vi kan flytte på hotel i nogle dage. Og så skal vi have fundet ud af, om vi fortsat kan bruge vaskemaskine og tørretumbler, som stod lige der, hvor vandet plaskede ned. Nogen, der ved, om det er sikkert?

Og så sker alt det her lige midt i, at jeg bygger rede... Det er træls, fordi det ødelægger en masse af det, jeg allerede har lavet (kælderrum og pantry), og så sætter det ret meget en stopper for, at jeg kan komme videre med alt det andet, jeg havde planlagt. Men på den anden side er jeg lidt glad for, at jeg har brugt de seneste uger på at rydde op og organisere overalt, for nu har vi jo lige pludselig et helt hold af mennesker, der skal til at rode rundt i vores ting. På den måde er jeg altså bare forfængelig. Og så er jeg selvfølgelig glad for, at det skete inden babyen kommer, for det havde nok været lige rigeligt at stå med på én gang.

Men nu vil Konrad og jeg stikke af, imens håndværkerne arbejder på højtryk herhjemme. Der er vist ingen chance for, at han lægger sig til at sove til middag herhjemme midt i alt det kaos. Vi skal også ud og lede efter et vaskeri, for jeg har vel 40-50 gennemblødte håndklæder, jeg ikke kan vaske og tørre herhjemme (vaskemaskine og tørretumbler er flyttet ud i garagen imens de gør noget ved fugten). For slet ikke at tale om, at jeg i forvejen var bagud med vasketøjet, så drengene har faktisk ikke noget rent tøj at tage på i morgen... Skal vi ikke bare sige, at jeg vågner om lidt og finder ud af, at det hele bare var en dårlig drøm?

God weekend til jer alle - hyg jer lidt for mig også :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar