torsdag den 1. maj 2014

Kørekort - tjek!

Det store tema for os i denne uge har været kørekort. I tirsdags var vi til teoriprøve. Det gik rigtig fint. Simon fik 24 ud af 25 rigtige, og jeg fik 25. Man skulle bare have 20 rigtige, så det var bestemt ikke noget problem. Køreprøven var jeg dog noget mere nervøs for. Altså, jeg ved jo godt at jeg kan køre bil, men jeg bakker sjældent rundt om hjørner og jeg undgår gerne at parallelparkere. Derudover er der jo en del regler, der er anderledes. De har fx mange kryds med 4-way stop, hvor alle skal ned og holde stille, og derefter køre i den rækkefølge, man nåede frem til krydset. De må heller ikke køre ud i et kryds, hvor de skal svinge til venstre, før de kan køre hele vejen over (altså ikke noget med at holde ude i krydset og vente til der ikke kommer biler), men så må de jo til gengæld gerne køre til højre for rødt lys (inkl. rød pil...).

Men køreprøven var nu heller ikke noget problem, da det kom til stykket. Vi var af sted i dag. Jeg havde booket en practice&test, hvor man først kører rundt og øver med kørelæreren, og bagefter bliver vurderet. Politiet er slet ikke involveret i køreprøverne her. Det hele foregår på køreskolerne. Til køreprøven skal man bakke om hjørne, parallelparkere, parkere up/downhill (hvor hjulene skal vende i en bestemt retning), skifte bane og selvfølgelig bare køre rundt. Man får point for alle tingene, og man skal have minimum 80 ud af 100 point for at bestå. Vi fik begge to 98 point :-)

Efter testen var vi forbi den myndighed, der udsteder kørekortene, så nu har vi begge to vores Washington Driver Licence. Jeg har i øvrigt også langt om længe modtaget mit Social Security number, så nu er vi efterhånden ved at have de papirer, der skal til for at fungere i det her samfund. Vi mangler bare min arbejdstilladelse, men den går de vist snart i gang med at skaffe (selvom det nu ikke lige haster). Men det betyder også, at vores relocation agent nu har gjort sit arbejde, så nu er vi "on our own". Det har ellers været rart med én, der har fået tingene til at ske, når vi ikke lige selv kunne overskue det.

3 kommentarer:

  1. Kære Louise (Og Simon, Oscar og Conrad!),
    Har siddet og hygget med en kop kaffe (og chokolade..) mens jeg har læst op på jeres blog. Hvor ser det super skønt ud - dejligt at følge med, både med tekst og billeder. Man får lyst til at joine jer derovre ;)
    Tillykke med kørekortet.. :) Rart nok de praktiske ting er ved at være på plads. Lyder også som om du får mødt nogle søde mennesker - I skal nok få en masse venner derovre! Vi har snakket om, at Oscar går i pree-school, og hvad det er for noget. Hvor dejligt at han er glad for det :) Det lyder også som om der er del sjove og lærerige ting man kan lave derovre med de små! Det der mad halløj for 2-3 årige! Det har jeg vist aldrig hørt om her i landet.. Der må være et marked for det!
    Jeg har været forbi jeres hus og tjekke postkasse m.m., men skriver lige en separat mail om det :) Der står rigtig mange fine blomster i jeres have lige nu - også tulipaner, men dog ikke lige så tæt som hvor I var! Imponerende syn.
    Kæmpe kram,
    Marie

    SvarSlet
  2. Hej med jer!
    Tillykke med kørekortene - godt gået begge to :-)
    Knus mor/Elly

    SvarSlet
  3. Marie, du kommer bare og joiner os :-) Og du har da ret i det med et marked for cooking classes for små børn. Der tror jeg lige jeg fandt ud af, hvad jeg skal lave, når vi vender hjem! Dejligt at du holder øje med huset. Jeg savner både det og resten af Alsønderup, selvom der er dejligt herovre.

    Og tak, mor :-)

    SvarSlet