torsdag den 8. maj 2014

Bil og skandinavisk shopping

Selvom det hele er meget nyt og spændende herovre lige nu, så må jeg indrømme, at jeg er begyndt at savne Danmark lidt. Det kan man også se på min adfærd, for de seneste dage har Konrad og jeg været ude og lede efter danske/skandinaviske butikker. Jeg er endnu ikke klar til klar til trafikken ind til Seattle, så vi startede med en tur nord på til Alderwood Mall. Der skulle ellers være både skandinavisk supermarked og et par danske bagere + et dansk museum, hvis man bevæger sig til Seattle-bydelen Ballard. Men det har vi altså til gode endnu.

I stedet startede vi med bland-selv-lego i Legobutikken. Jeg ved ikke, om det også findes i Danmark, men jeg har ikke set det før. Store butikker, der kun sælger Lego, med bagvæggen beklædt med plastikbeholdere, som dem, man også bruger til bland-selv-slik. Man vælger bare størrelsen på plastikbøtten, og så fylder man den med de klodser, man vil have. Konrad elskede det, og det blev bare endnu sjovere, da en af ekspedienterne kom hen og lavede et lille se-hvad-man-kan-bygge-med-det-show for ham imens jeg blandede.



Bagefter var vi på storshopping i H&M. Det er godt nok ikke dansk, men det føles alligevel meget hjemligt. Og nu er børnene i hvert fald klar, når sommeren engang kommer (de 30 grader, jeg pralede med på facebook var tydeligvis en engangsting).

I dag afsluttede vi den skandinaviske shopping spree med en tur i Ikea. Det var egentlig for at købe rugbrødsblandinger, men de var udsolgt, så i stedet blev det til knækbrød, skorper, syltetøj og lakrids. Den ligger desværre ret langt væk, så vi kommer ikke lige af sted igen de næste par dage, men nu ved jeg i det mindste, at de plejer at have det. Og igen føltes det dejligt hjemligt :-)

Derudover har vi været ude og købe ny bil. Det blev ikke den Honda, vi havde udset os, for de blev forsinkede fra fabrikken, og vi skal aflevere lejebilen på mandag, så det kunne ikke vente. I stedet blev det til en Hyundai Elantra GT. Den minder rigtig meget om Honda'en, så det gør ikke så meget. Og vi fik en klækkelig rabat, fordi Simon arbejder for Microsoft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar