lørdag den 9. august 2014

Sommerferie

I dag er sidste dag i vores alt for korte fælles sommerferie. Vi valgte at blive hjemme i ferien og bare tage på endagsture. I mandags havde jeg børnene med på vandlegeplads imens Simon fik nogle velfortjente timers pause.

Tirsdag kørte vi en lang tur til the Olympic Peninsula, en halvø vest for Seattle. Vi holdt pause på en strand, hvor vi spiste frokost og børnene legede med vand og sten. Meget idyllisk. På vejen videre sov børnene imens vi nåede hele vejen til toppen af halvøen, hvorfra vi kunne se Canadas kyststrækning. Da børnene vågnede tog vi på Starbucks, og så gik turen ellers hjemad, med et aftensmad-stop på vejen. Egentlig var det ikke nogen specielt vild tur, og vi da før set mere spændende natur, men alligevel var det bare en af de dage, hvor det hele bare lykkedes og vi alle hyggede os.

Onsdag tog vi alle fire i biografen og så Planes 2 sammen. Det var hyggeligt, men det viste sig, at filmen var lige voldsom nok for Oscar. Og Konrad mistede lidt interessen undervejs. Så de burde nok begge to have været lidt ældre.

Torsdag og fredag brugte vi på stranden. Torsdagens tur var helt og aldeles mislykket med skinger kinesisk musik i baggrunden, alt for mange mennesker og et hundeforbud på stranden, som vi først blev klar over, da vi havde sat os godt til rette og børnene allerede var ude i vandet. Fredagens tur var til gengæld lige så perfekt som torsdagens var mislykket. Vi tog af sted tidligt om morgenen (uden hund), så vi næsten var de eneste på stranden, vejret var perfekt, og vi kom alle fire ud at bade en masse.

Og så blev det i dag. En underlig dag, fordi børnene og jeg skal rejse til Danmark i morgen, og fordi Simon og børnene nærmest har savnet hinanden lidt på forhånd. Simon har brugt hele dagen sammen med børnene, imens jeg har pakket og hvilet. De har været ude og spise frokost sammen, og ellers har de brugt hele dagen på at bygge med Lego.

I morgen formiddag kører Simon os til lufthavnen, og så ses vi først igen om næsten 2 uger. Jeg glæder mig meget til at komme til Danmark og se familien og nogle få venner igen, men jeg er også temmelig nervøs for flyveturen alene med de to små krudtugler. Jeg håber bare at den kommer til at gå bedre end sidste gang...

I Danmark skal vi bruge de første dage i Holstebro, hvor vi skal bo hos Mormor og Morfar Claus, og resten af tiden skal vi være i Århus, hvor vi skal bo hos Bedstefar og Bedstemor. Jeg ville ønske, vi også kunne have taget turen over broen til København og Nordsjælland, men jeg tror det bliver for meget med 3 stop på 11 dage, så det må vi desværre have til gode til næste gang.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar