mandag den 2. juni 2014

Så træt som aldrig før

I dag kom den store, orange container langt om længe frem. Vi blev færdige med rengøringen i går, og sov her i huset i nat. Da vi først havde flyttet de fleste af vores ting herud, virkede det så dumt at blive i lejligheden. Men vi havde jo ikke nogen møbler, så vi sov gulvet. Ikke noget jeg kan anbefale. Jeg tror egentlig at Simon og drengene sov fint, men jeg sov helt elendigt.

Flyttefolkene kom i morges ved 8.30-tiden, lige efter at Simon og Oscar var kørt, og de var nogle festlige fyre, som virkelig kunne få noget fra hånden. Først bar de alle vores ting ind. Bagefter samlede de alle de møbler, der var blevet skilt ad, og til sidst hjalp de med at pakke flyttekasser ud. Og gudskelov for det, for hold nu op hvor var der mange. Der var 172 items (møbler og kasser) i alt. Jeg pakkede selv alle køkkentingene ud. Jeg lover, at jeg aldrig igen køber en eneste køkkenting! Jeg tror, der var 25 kasser. Alt var i øvrigt pakket ind i helt overdrevne mængder af papir, så det var faktisk ret besværligt at få tømt en kasse.

Da flyttefolkene var gået ved 13-tiden, puttede jeg Konrad, og SÅ gik jeg ellers i gang. Ren hvirvelvind. Der blev pakket ud og pakket væk og flyttet rundt på ting og sager. Simon og Oscar kom hjem kl. 16, og så fortsatte vi i fællesskab. Undervejs forsøgte vi at varme en færdigkøbt tærte i ovnen til vores aftensmad. Her finder vi så ud af, at ovnen ikke kan temperaturindstilles. Der er "bake" eller "broil", og det er det! Jeg håber virkelig, at det bare er fordi vi ikke har forstået, hvordan man gør, for ellers virker de 25 kasser med køkkenting da helt håbløse. Hvordan skal jeg bage og lave mad i sådan en ovn?!

Nå, men efter aftensmaden fik jeg pakket lidt mere ud, imens Simon puttede drengene i deres nye soveværelse. Oscar gik omkuld inden der var gået 5 minutter, Konrad skal vist lige overtales. Og nu, kl. 21.15, holder jeg altså pause. Jeg mangler kun at pakke ca. 12 kasser ud, og eftersom vi endnu ikke har set skyggen af et håndklæde, bliver det nok nødvendigt at fortsætte lidt endnu.

Men efter de 12 resterende kasser kommer der selvfølgelig hele det store arbejde med at få flyttet rundt på tingene, hænge billeder op osv. For slet ikke at tale om alt det, vi skal ud og købe: tv, lamper, bogreoler, gardiner, sofa, seng osv. Rummene i vores nye hus er bare helt anderledes end i det gamle hus, og desuden er der flere kvadratmeter at fylde ud. Flyttemændene var i øvrigt flade af grin over vores mikroskopiske, europæiske seng, og de har jo ret. Den ser super fjollet ud i det store værelse. Men ih, hvor jeg glæder mig til at sove der i nat!

På gulvet

Containeren ankommer

Røde løbere til flyttemændene

Konrad spiller på tablet imens der flyttes omkring ham

Flytterod

Mere flytterod

Ingen kommentarer:

Send en kommentar