onsdag den 11. juni 2014

Hverdag og lidt kulturchok

Vi er efterhånden ved at være kommet godt på plads i vores nye hus. Alle møbler er på plads, og alle flyttekasser er pakket ud. Vi mangler bare at hænge ting op - gardiner, billeder osv., og så venter vi på en sofa og en ny seng fra Ikea. Her er rigtig dejligt at være. Husets indretning er perfekt til os, og naboerne er super søde. Der er stadig nogle ting ved huset, der ikke er helt i orden, men nu er vi i dialog med vores udlejer, så jeg er fortrøstningsfuld.

Vi er faktisk på alle måder ved at finde os til rette i en normal hverdag. Jeg har endda fået lavet rigtig aftensmad til os de seneste dage. Det er nu skønt ovenpå to måneder med take away og færdigretter. Simon arbejder meget, men forventer at det bliver bedre efter næste uge. Det er hårdt for alle parter, men vi vidste på den anden side også godt, at han ikke kunne tage sine danske arbejdsvaner med herover, for kulturen er bare anderledes på det punkt.

I weekenden var jeg sammen med nogle af de andre mødre i den gruppe, jeg tidligere har nævnt. Vi skulle se premieren på Orange is the new black på Netflix. Det var hyggeligt, og de er virkelig søde, men det var også lidt af et kulturchok. Vi skulle alle have lidt mad eller drikke med til deling. Jeg var en af de første, der kom (medbringende frugt og juice), og jeg blev mere og mere overrasket, da den ene efter den anden dukkede op uden mad, men med en flaske vin i hånden. Jeg havde tydeligvis ikke helt forstået konceptet. Og det blev bare endnu tydeligere, da der pludselig skulle ryges af den hjemmedyrkede... Altså godt nok bliver det åbenbart lovligt i Washington fra d. 1. juli, men 8 ud af 9 var jo trods alt i bil. Heldigvis var det ikke alle, der var med på den. Halvdelen holdt sig til alkohol - for de flestes vedkommende, fordi de stadig ammer... Jow jow. Jeg ved stadig ikke hvad jeg skal mene (eller jo, det gør jeg nok). Men for the record, så sprang jeg både det ene og det andet rusmiddel over. Så kedelig er jeg :-)

Og for lige at fortsætte med at fremhæve, hvor sund og fornuftig jeg er, så har Konrad og jeg været ude og finde fitness center i dag. Jeg har været i en del fitness centre i Danmark, og også en del, som jeg syntes var ret luksuriøse. Det kommer jeg aldrig til at synes igen. Det her center lever primært af Microsoft-ansatte, som har som en del af deres benefits, at de kan blive gratis medlemmer af et fitness center (altså gratis for medarbejderne, ikke for Microsoft). Der er ca. 30.000 kvm. bare i Bellevue-afdelingen. Og der er alt! Altså udover de helt basic ting som 4 kæmpe træningsområder med forskellige grader af belysning (seriøst) og 4 opvarmede, indendørs pools, så har de også bl.a. preschool, restaurant, blomsterbutik og frisør, for bare at nævne noget af det, jeg synes er mest mærkeligt. Men det er lækkert. Uden tvivl. De 4 pools, børnepasningen (ikke preschoolen) og spa-afdelingen (ikke spa som i boblebad, men som i massage, hudpleje og alt det der) trækker da lidt. Og træningsmaskinerne og holdene selvfølgelig. Det er jo naturligvis den primære årsag til at melde sig ind. Helt sikkert. (Overhovedet på ingen måde, men de var sikkert også fine). Vi har fået en uges prøvemedlemsskab som starter på fredag, men jeg er ikke engang i tvivl om, at i hvert fald jeg skal meldes ind bagefter. Jeg er spændt på, hvad Simon siger. Men i weekenden skal vi i hvert fald i swimming poolen med drengene!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar