tirsdag den 11. marts 2014

Fuld gang i forberedelserne

Nu nærmer tiden til vores afrejse sig hastigt. Om 1 uge og 5 dage flytter vi ud af huset og ind på SAS Radisson på Frederiksberg, og om 2 uger og 3 dage flyver vi af sted. Der er stadig en masse løse ender - fx er huset endnu ikke lejet ud - men der er også en masse, der begynder at falde på plads. Flybilletterne er bestilt. Den ene bil er solgt, og den anden har vi en aftale med forhandleren om, at de køber tilbage. Oscar er meldt ud af børnehaven. Vi er meldt ud af a-kassen og en hel masse andet. Vi har fået solgt en masse ting, vi ikke skal have med. Og så har vi fået ryddet godt og grundigt op i alle vores ting og smidt en masse væk. I de kommende to weekender får vi hjælp af mine to sæt forældre til at få klaret de sidste praktiske ting.

Vi har besluttet, at vi fortsat vil forsøge at leje huset ud efter at vi er flyttet, hvis det ikke er klaret inden (fremfor at sætte det til salg). Udlejningsfirmaet mener, at det nok skal lykkes, men vi stresser lidt over det, for det er dyrt at have det til at stå tomt. På den anden side er det endnu dyrere at sælge det.

Det er stadig meget uvirkeligt at vi om 3 uger bor i et fremmed land. Vi snakker selvfølgelig meget om det og bruger en masse tid på forberedelserne. Men samtidig er det som om det ikke rigtig er gået op for os. De få gange, hvor jeg tillader mig selv at tænke sådan rigtigt over det, bliver jeg fuldstændig overvældet af følelser - nervøs, trist, spændt, stresset. Så det gør jeg ikke så tit...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar