lørdag den 29. marts 2014

Ankommet til Redmond

Efter at have mødtes med Simons far og Bente til morgenmad i går morges, tog vi i lufthavnen i går formiddags. Vi fandt et rigtig fint legeområde i lufthavnen, så tiden fløj af sted. 13.20 fløj vi mod Island. Den tur gik helt uden problemer. Vi havde masser af legetøj og slik med til børnene, og de hyggede sig bare. I lufthavnen i Island gik det til gengæld knap så godt. Begge drengene var trætte, der var ingen steder at lege, og der var fyldt med mennesker overalt. Og så var stemningen ligesom lagt for resten af rejsen. De første par timer af den lange flyvning fra Island til Seattle gik fint, men derefter gik det helt galt (passer fint med at det var netop da vi passerede kl. 19, som er deres normale sengetid). I ved, så galt at stewardesserne kommer ned med et anstrengt udtryk i ansigtet og spørger om de kan hjælpe... Det var ulideligt. Og nok ikke kun for os...

Men tiden går jo heldigvis alligevel, og efter at de havde skreget på skift i et par timer eller mere, havde vi da endelig to sovende børn. Derefter gik det fint igen indtil vi var fremme. Men så stod vi pludselig der med to trætte drenge (den ene i klapvogn), en hund i transportkasse (uden hjul eller håndtag (why?)), 5 kufferter og 5 tasker som vi skulle have transporteret med bus hen og hente en lejebil lidt udenfor lufthavnen - og vores visakort virkede ikke i den automat, hvor man kunne "trække" en bagagevogn. Hvis ikke det havde været for hjælpsomt personale i lufthavnen og på bussen, var det aldrig lykkedes. Men vi kom da til sidst derud. Og nu har vi så en lejebil, der utroligt nok er endnu større end den, vi havde i Danmark lige inden afrejsen.

Vi var fremme i vores midlertidige lejlighed engang efter 21 (hvilket så må svare til engang efter 5 dansk tid) - meget trætte! Børnene faldt i søvn i bilen på vej herhen og sov uden problemer videre, da vi lagde dem i seng. Lejligheden er rigtig fin. Den ligger i et community med en masse andre lejligheder. Der er låst gate, parkeringspladser, og et fællesområde med pool, legetårn og fitness i midten (vi ser lige ned på det fra stuen). I selve lejligheden er der et køkkenalrum/stue, 2 soveværelser, 2 badeværelser og et vaskerum, og det hele er lyst og pænt. Vi har endda cleaning service hver tirsdag.

Nå, men efter ca. 4 timers søvn til Simon og mig fandt børnene så ud af, at de altså ikke ville sove mere. Seriøst, det var "morgen" klokken 2 om natten. Og vi havde ikke noget mad i huset, så vi var nødt til at holde dem hen med resterne af slikket fra turen, indtil noget åbnede og vi kunne købe noget. Det gik nu fint. Vi plaskede i karbad og pakkede alle vores ting ud. Kl. 6 syntes Oscar så, at det var på tide at resten af området også skulle op. Han fik i hvert fald trykket på panik-knappen på bilens nøgle, og så satte den ellers i gang med det helt store dytteshow. Og det var ikke sådan lige til at stoppe igen. Sådan hilser vi åbenbart på vores nye naboer...

10 minutter senere stod jeg klar med en kurv i det nærmeste supermarked. Og så var det jeg pludselig kunne huske, hvorfor vi ville helt herover. Hold nu op, hvor var det lækkert! Desværre vidste jeg, at jeg skulle bære det hjem og op til 3. etage, så jeg var nødt til at holde igen. Men jeg glæder mig allerede til næste gang.

Da jeg kom tilbage sov Konrad igen. Nu sover Simon også. Oscar ser Rosa fra Rouladegade på computeren. Og om en time kommer vores relocation agent, og så starter dagens program - 7 timer efter at vi stod op...