søndag den 22. januar 2017

Lidt af hvert

Jeg synes, det går ret godt for tiden. Der er ikke de store nyheder, men jeg synes bare, vi har det godt. Travlt som altid, men ikke kun på den dårlige måde - også med at se vores venner og opleve nye ting.

I starten af januar var jeg fx til Burlesque show på Capitol Hill i Seattle med en veninde og to af hendes andre veninder. Jeg ved ikke, om det er noget, jeg vil gøre igen lige foreløbig, men det var meget sjovt at prøve. Samme uge var jeg med en anden veninde på et sted, hvor man skal flyde rundt i meget koncentreret saltvand i et stort badekar med låg på. Det er jeg til gengæld meget afklaret med, at jeg ikke har brug for at gøre igen. Det var meningen, at det skulle være afslappende, men det var godt nok alt andet end afslapning for mig. Men alligevel sjovt at prøve og en hyggelig tur trods alt.

Engang inden jul blev alle 1. klasserne i skoledistriktet testet for, om de er egnet til skolernes "gifted program" (QUEST). Det foregik i skoletiden, og Oscar scorede højt (de gik til den i hans preschool), så i sidste weekend var han til test igen, og det skal han også igen om to uger. Hvis han klarer sig lige så godt til de to test, kan han komme ind i programmet. Det får vi svar på engang i marts. Efter første test-resultat skulle vi som forældre selv melde ham til de efterfølgende tests, og det har været lidt svært at vælge, hvad vi skulle gøre. Jeg synes egentlig det er for meget, at en 6-årig dreng skal bruge to lørdag formiddage på at gå til test, men på den anden side kom vi frem til, at vi heller ikke ville fratage ham muligheden for at komme ind i QUEST, hvis nu han har evnerne til det.

Og så er vi så småt ved at starte op på forskellige fritidsaktiviteter igen efter et dejligt roligt efterår uden ret meget af den slags. Oscar er begyndt at gå til tegning. Det er på skolen efter skoletid (faktisk i hans eget klasselokale), så det er meget nemt for mig, og der er et par af de andre børn fra hans klasse også. Konrad starter til gymnastik i morgen, imens Oscar er til tegning. Han glæder sig helt vildt, men ved vist ikke helt hvad det er, så vi må se, hvad han siger efter i morgen. Det er kun en prøvetime, så han kan nå at ombestemme sig. Og om en uges tid starter Alfred og mig til Tiny Treks. Det gik Konrad også til, da jeg gik hjemme med ham inden han startede i preschool, og det var bare så hyggeligt. Små korte naturvandringer, et lille kreativt projekt og circle time med højtlæsning, sange og snacks.

Og apropos Alfred, så er han bare blevet så stor på det seneste. Altså fysisk har han jo hele tiden været stor, men pludselig kan han også snakke i sætninger og vil gøre alting selv. Og når man spørger ham om noget, svarer han som regel med det klareste "Ja!" (eller "nej" eller "jo", hvis han mener nej). Han er også så småt begyndt at forstå, når andre taler engelsk til ham. Ikke alt, men hvis han fx bliver spurgt, om han vil have noget mad, så svarer han med sit meget tydelige ja.




1 kommentar:

  1. Wow! To vilde og helt forskellige ting :D Det badekar ligner noget fra en Lady GaGa musikvideo.. Det tror jeg heller ikke lige er mig! Det der Burlesque ser sjovt ud :) Dejligt at høre I har det godt - hils derovre!

    SvarSlet