onsdag den 9. marts 2016

Hverdag og fritidsaktiviteter

Ugerne flyver af sted for tiden, med alle mulige aftaler og opgaver hele tiden. Noget af det er bare hårdt arbejde, men der er også masser af gode ting. Jeg har på det seneste mødtes med min mom's group hver torsdag aften til forskellige aktiviteter, fx bogklub, spilleaften og restaurant-besøg. Sidst var det malebogsaften og i morgen står den på manicure og pedicure. Jeg mødes også stadig med min islandske veninde et par gange om måneden. Hun har en babypige på Alfreds alder, som hun plejer at have med. Så ser han også en jævnaldrende engang imellem. Jeg er også begyndt at tage ham med til park playdates om onsdagen i min mom's group, ligesom jeg gjorde med Konrad, inden han startede i preschool. Han er vild med at gynge og kan efterhånden også lege i sandkassen, hvis der er sådan én. Og så har jeg stadig min træning 2-3 morgener om ugen (tirdag og torsdag med personlig træner). I sidste uge var Alfred og jeg også til fødselsdag hos et af de andre danske børn, der bor her i området. Vi mødes ikke så tit med den danske legegruppe, men når vi gør, er det altid hyggeligt. Så jeg synes, jeg har mange aftaler på en uge, men det er gode ting, som er med til at gøre det sjovt at være her.

Udover det er Oscar og Konrad begyndt at gå til svømning sammen om mandagen efter preschool. Det går godt, og imens de svømmer, har jeg Alfred med i vandet i en anden pool. Men der er lidt arbejde i at få alle tre unger klædt om og vasket før og efter undervisningen. Det er ikke ligefrem afslappende. I det mindste er svømning det eneste, de går til her i foråret. Jeg vil nemlig gerne, at der også er tid til legeaftaler, ture på legepladsen og hjemmedage. Oscar har jævnligt legeaftaler med sin bedste ven fra preschoolen, Nikhil. Konrad har endnu ikke legeaftaler, men han vil virkelig gerne, så når jeg skal med ham til børnefødselsdag på lørdag, må jeg se, om jeg kan få arrangeret noget.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar