søndag den 13. september 2015

Hverdagstravlhed

Så gik der to uger mere uden en lyd herfra. Det er ellers ikke fordi, der ikke sker noget, tværtimod så har vi temmelig travlt. Hverdagen er for alvor i gang. Den første uge med preschool var skøn. Jeg nåede så meget! Derefter havde vi en 3-dages weekend pga. Labour Day. Det blev til 2 gode dage, og så blev Konrad syg. Så han var hjemme de næste tre dage, og de var lidt hårde. Dels fordi jeg havde to børn hjemme, men mest fordi vi ikke kunne komme nogen steder. Så bliver dagene altså ret lange. Men fredag var han frisk igen og nu er vi klar til en ny uge i morgen.

I fredags startede Oscar til svømning. Det gik super godt. Nu har jeg i fem år uden held forsøgt at gøre ham tryg ved at få vand i øjnene, og første dag til svømning får træneren ham til at stikke hele ansigtet under vand i tre sekunder. Så det skal nok blive godt. De er kun 4 på holdet, og jeg skulle ikke med i vandet, så jeg kunne svømme baner inde ved siden af imens. I morgen starter Alfred til babysvømning samme sted, og indenfor de næste uger har Konrad og jeg desuden hver en ene-time. Det var alt sammen noget, der fulgte med i vores medlemsskab til fitnesscenteret. Jeg har også fået booket en time med en personlig træner, en ansigtsbehandling og en times squash-undervisning sammen med Simon. Vi fik en hel stak af gavekort med posten, da vi lige var meldt ind, og de udløber om 1½ måned, så det var med at få dem brugt. Faktisk har vi stadig en masse tilbage - gratis børnepasning, måltider i cafeen, pilates-enetime, blomsterdekoration og flere andre ting. Fik jeg sagt at jeg er vild med vores fitnesscenter?

Oscar og Konrad blev faktisk passet derhenne (i fitnesscenterets børnepasning) for første gang i dag (vi havde endnu et gavekort). Det gik helt vildt godt. De ville slet ikke med hjem, da de to timer var gået, for de var lige i gang med at sende biler ned af en racerbane, og det var de helt opslugt af. Det var lige det, vi håbede på. Så nu overvejer vi at begynde at gøre det engang om ugen. Vi har længe snakket om at finde en barnepige, så vi også engang imellem kan lave ting uden børn, men jeg orker ikke lige den der proces med at finde en, jeg kan føle mig tryg ved. Så det her er en god løsning i mellemtiden. Alfred måtte egentlig også godt blive passet derhenne, meeen nu ser vi lige, hvornår han (jeg?) er klar til det.

Nå, men bagefter var vi en kort tur i Seattle, for jeg var løbet tør for gær. Jeg køber et kilo ad gangen hos en dansk bager i Ballard. Da vi alligevel var derinde, gik vi også en tur på Nordic Heritage Museum, som ligger lige i nærheden. Egentlig et ret spændende sted med udstillinger om de mange immigranter fra de nordiske lande, der kom hertil for ca. 100 år siden, men ikke specielt sjovt for børn, så det blev et kort besøg.

I sidste uge var vi på et par ture i skoven. Først mig alene med børnene og så os alle sammen. Det var super hyggeligt. Det er det, de fleste af billederne er fra. Der er også et af Oscar inden første skoledag i Kindergarten og så et par stykker af Alfred. Han er blevet stor. Han kan selv spise en bolle nu, og kommer også ret meget rundt. Ikke helt kravle endnu, men han kommer i hvert fald frem, hvis han ser noget, han gerne vil pille ved, som fx bøgerne i bogreolen.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar