søndag den 16. august 2015

Alene hjemme (Simon til bryllup i Danmark)

I denne weekend (+ lidt) er Simon i Danmark imens jeg og børnene er blevet her i USA. Han har været hjemme for at være med til sin lillebrors bryllup. Vi ville allerhelst have været af sted alle sammen, men det kunne desværre ikke lade sig gøre, så alternativet blev at sende Simon alene. Det er samtidig også første gang, at jeg er alene hjemme med alle tre børn i flere dage. Jeg havde frygtet det så meget, men det er gået over al forventning.

Han tog af sted torsdag formiddag imens de var i preschool, og den første eftermiddag tog vi hjem og bagte boller og kage og holdt bamsefest. Resten af dagen legede de med Lego på værelset. Fredag skulle vi have været på tur til en park, hvor der også ligger en bondegård med dyr, man kan kigge på, men det tordnede og lynede og regnede, så det sprang vi lige over. Lørdag morgen tog vi til story time i en boghandel, hvor der først var højtlæsning og bagefter tid til at tegne. Bagefter var vi forbi et Farmers Market lige udenfor. Jeg ville igen have været ud i parken med bondegården, men blev igen nødt til at aflyse. Denne gang fordi de simpelthen var for trætte. Så det blev en hjemmeeftermiddag igen.

I dag kom vi endelig ud i parken. Det var en helt fantastisk tur. Vi så på dyrene og gik en tur i den tilstødende skov. Oscar og Konrad gik på opdagelse mellem træerne, gik på line på væltede træer og fik endda lov at gå igennem en lille bæk i deres gummestøvler. Jeg forsøgte bare at holde barnevognen på de smalle, stejle stier. Bagefter tog vi på børnetøjsshopping i et mall, hvor de også legede lidt på den indendørs plastiklegeplads - så bliver kontrasten vist ikke meget større. Men vi hyggede os.

Alfred har heldigvis vist sig fra sin allerbedste side. Han er jo ved at være stor nu (6 måneder), så der er lidt mere arbejde i det efterhånden, end da jeg kun skulle sidde og amme, men det er hyggeligt. Han triller rundt over det hele nu og undersøger ALT (og siger "da da da" til det). Han er også kommet godt i gang med fast føde, og det går bare så godt. Vi behøver heller ikke længere gå rundt med ham om aftenen for at få ham til at sove. Nogle dage kan jeg bare lægge ham i tremmesengen, og så falder han i søvn. Andre dage skal jeg lige ligge hos ham til han næsten sover, og så kan jeg lægge ham over. Det er så stort. Og så har han endda samtidig flyttet sin sengetid fra omkring kl. 22 til ved 20-tiden de fleste dage. Det har gjort det hele meget nemmere for mig, for så har jeg kunnet bruge aftenerne på at gøre klar til den næste dag.

Og i morgen skal vi så hente Simon i lufthavnen efter preschool. Det bliver godt. Selvom det er gået helt fint i de her 4 dage, så bliver det nu rart at få ham hjem igen.

Billederne er fra en tur til Cougar Mountain Zoo i sidste uge (hvor vi så pumaerne blive fodret), af Alfred herhjemme og så fra turen i skoven i dag.








2 kommentarer:

  1. Hej Louise og Simon
    Det er dejligt at kunne følge en lille smule med i jeres liv her på bloggen ������
    Jeg har lige fundet ud af, at en af mine gymnasievenner, Mikkel Hegnhøj også har fået job hos Microsoft og flytter med sin familie til Seattle. Jeg tænkte, at I sikkert har rigtig mange værdifulde råd til dem mht. bolig mm., så jeg har skrevet til ham, at jeg vil formidle kontakt til jer - håber, det er OK?
    Kh. Stefan

    SvarSlet
  2. Hej Stefan. Velkommen til :-) Og ja, det er selvfølgelig helt ok.

    SvarSlet