fredag den 5. december 2014

Konrads første uge i preschool

Så er Konrads første uge i preschool forbi. Det er gået nogenlunde. Den første aflevering, og til dels den anden, gik uden problemer, men de seneste tre dage har det slet ikke været sjovt. Han har klamret sig til mig og grædt, og herhjemme har han snakket rigtig meget om, at han ikke ville af sted. Han siger, at de ikke har noget spændende legetøj derhenne :-) Men bortset fra de ikke så rare afleveringer, så går det fint nok. Han er glad, når han er derhenne, siger de, og altid i godt humør, når jeg henter ham. De andre børn omtaler ham allerede ved navn, også derhjemme (selvom han selv ikke aner, hvad de andre børn hedder), og lærerne siger, at han klarer det hele rigtig godt og fint forstår, hvad de siger til ham (selvom han jo stadig ikke taler engelsk). De to lærere virker søde, og det tror jeg egentlig også at Konrad synes, og eftersom gruppen lige er startet op for tre uger siden, så er der heller ikke ret mange børn endnu. Jeg tror kun de er seks børn indtil videre - temmelig god normering :-) Så jeg tror stadig på, at det hele nok skal blive godt. Det er vel heller ikke så underligt, at det er hårdt for ham, når han er vant til at være sammen med mig hele tiden.

Og så er det jo blevet julemåned. Vi julehygger alt hvad vi kan. Vi har pyntet op, bagt småkager, lavet juledekoration, pyntet et lille juletræ, læst julebøger i massevis, og så kommer julemanden endda med en gave i drengenes nye julesokker hver morgen (vi er jo i USA). Det er herligt, at de nu er blevet store nok til, at de rigtigt får noget ud af alt juleriet. Og for lige at gøre det hele endnu bedre, så startede vi det hele med sne d. 1. søndag i advent. Det er dog allerede væk.

I morgen skal vi holde julehygge med æbleskiver og æbleglögg. Der kommer et sted mellem 10 og 14 mennesker, som alle har boet i Danmark på et tidspunkt. Jeg har tænkt på at holde sådan noget, lige siden vi flyttede hertil, og jeg er rigtig glad for, at så mange gerne vil komme.




2 kommentarer:

  1. Applescievers and hot wine, sounds amazing!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også, selvom det nu var varm æblejuice pga. min "tilstand" :-)

      Slet